Back again!

Vet att aktiviteten här har varit usel sedan länge – men nu är jag tillbaka!

Socialt entreprenörskap har jag flaggat för länge – unga är verkligen i framkant nu för tiden vad gäller att starta sociala företag (altså ett företag som startas för att lösa ett samhällsproblem och vars profit investeras åter i företag). Det kommer fler inlägg om detta framöver…

…men idag vill jag att ni ska kolla på SSE – The School for Social Entrepreneurs! Hur har jag kunnat missa det här? Dom finns runt om i världen, men grundades i England av Michael Young.

De erbjuder praktiska program som fokuserar på den individuella entreprenören (DIG), personligt stöd, projektarbete och ledarskapsträning! Varför fanns inte det här när jag gick i plugget?

2 responses to “Back again!

  1. Jag ställer mig samma fråga, ”varför fanns inte det här när jag gick i plugget???”

    Nästan så man känner sig snuvad!😉

    Men tur vetja att tanken är fri så man kan gö va fan man vill med resten av livet efter skolan!

    Question… Socialt entrecoteprenörskap, inte kaospilot? Tycker dem har så mycket gemensamt, kanske bara olika benämningar?

  2. Det här blir spännande! Om du får lite regelbundenhet i dina inlägg om socialt och hållbart entreprenörskap så har du en trogen läsare här!

Kommentera

