She Entrepreneurs 2012

2011 startade Svenska institutet programmet för kvinnliga sociala entreprenörer: She Entrepreneurs. Efter en lyckad och uppmärksammad pilotomgång 2011 fortsätter nu succén – och nu kan svenska kvinnliga sociala entreprenörer söka!

Syftet med programmet är att genom inspiration, nya verktyg och ett unikt nätverk mellan deltagare och partners, stödja mänskliga rättigheter och demokrati genom att lyfta fram och stärka kvinnor i olika regioner Nordafrika & Mellanöstern.

Deltagarna är kvinnliga ledare med vilja och ambition att förändra sin sociala omgivning. De driver ett projekt för social förändring och har en stark ambition att bredda sitt internationella nätverk inom kontexten för socialt entreprenörskap.

Programmet för 2012 startar i mars i Stockholm då deltagarna samlas under en vecka för att genom coachning och utbildning utveckla sin projektidé.

Ansök till programmet här! För mer information se Svenska Insitutets hemsida eller kontakta Javeria Rizvi Kabani, 0732-31 85 17, javeria.rizvi.kabani@si.se

One response to “She Entrepreneurs 2012

  1. Hejsan mitt namn är ronja!
    Jag går sista året på gymnasiet och har fått den stora möjligheten att driva ett uf företag. Detta har fått mig att få upp ögonen för just unga tjejer och ledarskap, invasion och entreprenörskap! Jag har blivit uttagen till en av 10 unga tjejer att delta i unga tjejer och ledarskaps kurs i Sverige. Allt detta får mig , som är en mycket kreativ och idérik person att se möjligheterna framöver. Jag vill jätte gärna jobba med just detta, unga tjejer och ledarskap och entreprenörskap i framtiden. Och jag undrar, om du vet vart jag borde vända mig. Finns det några bra högskolor som just fokuserar på detta? Eller kurser mm, stipendium? Utöver mitt uf företag driver jag ännu en affärsidé med två andra killar till min hjälp. Då jag utvecklat en inivation, en idé som vi tror kan komma väldigt långt! Jag skulle bli väldigt glad om du kunde kontakta mig och ge mig lite tips. Vänliga hälsningar Ronja

    Ronjatheres@live.se
    ronjatheres.wordpress.com
    fredagsmysuf.wordpress.com

Kommentera

