Unga sociala entreprenörer

Snubblade nyss över den här siten, Unga Sociala Entreprenörer, och blev super lycklig att se att det finns de som jobbar ideellt med att främja socialt entreprenörskap bland unga i skolmiljö!

Unga Sociala Entreprenörer arbetar med att ge lärare, skolledare och elever stöd i arbetet med socialt entreprenörskap för en hållbar utveckling. De vill inspirera målgruppen att utveckla ett entreprenöriellt och kreativt lärande kring hållbar utveckling.

Det här är bra tycker jag! Inte för att jag tror på att alla unga ska bli entreprenörer, ska starta eget och bli företagare – utan för att jag tror det är otroligt viktigt att lyfta fram vilka möjligheter som finns! Om någon hade berättat för mig när jag gick grundskolan eller gymnasiet att jag kunde göra skillnad genom socialt entreprenörskap och visat mig den vägen lite, så hade jag börjat mycket tidigare med att göra konkret skillnad i vardagen.

 

Kommentera

